![[Resim: ZIjXMW.jpg]](https://resmim.net/cdn/2024/02/07/ZIjXMW.jpg)
Günümüzde Midjourney, Stable Diffusion gibi birçok üretken yapay zekâ modeli, görsel içerikler üretiyor. Ancak bu yapay zekâ tarafından üretilen görseller zaman zaman tartışmalara yol açıyor. Meta, şimdi kendi yapay zekâ araçlarıyla üretilen içerikleri etiketlemeye başlayacak. Facebook, Threads ve Instagram platformlarında paylaşılan görseller yapay zekâ tarafından üretilmişse, bu durum kullanıcılara bildirilecek. Böylece kullanıcılar, görselin gerçek olmadığını ve dijital olarak üretildiğini anlayabilecek.
Meta, bu yeni yapay zekâ etiketleme aracını kullanıma sunmaya hazırlanıyor. İlerleyen aylarda, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney, Shutterstock ve Google gibi diğer şirketlerin yapay zekâlarıyla üretilen görseller de aynı şekilde işaretlenecek. Bu adım, yapay zekânın olası zararlarına karşı güvenlik önlemleri alınmasını ve bir standart oluşturulmasını amaçlıyor.
Meta’nın Küresel İlişkiler Başkanı Nick Clegg, bu sürecin görseller için kolay olduğunu ancak ses dosyaları ve videolar gibi diğer medya türlerinde daha fazla çalışma gerektiğini belirtti. Şirketler, son on yılda şiddet içeren ve çocuk istismarı içeren görselleri engellemek için benzer sistemler kurmuştu. Bu düzenleme, ileride başka firmaların da bu etiketleme sürecine katılmasını sağlayabilir.